Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Jag är vid målsnöret!

Jag kan knappt tro det men nu ska jag avsluta min socionomutbildning och få min examen! Termin 7 var den tuffaste och den sista men nu är den över. Visserligen väntar jag på resultatet på tre tentor/uppgifter men jag har gjort allt jag kunnat göra. 3,5 år känns både som en evighet och som snabba år. Jag är strax en äkta socionom! Jag är tacksam för den kallelsen jag fått och jag är glad och nöjd att jag var lyhörd och lydig som klev in genom den dörren. Och jag är väldigt stolt  ! 

Att från 45 års ålder komma in (ja och enligt skolan var det 9st sökanden på varje elev i vår klass som inte kom in!) och plugga nya utmanande ämnen, få ett helt nytt teoretiskt, kritiskt granskande och öppet reflekterande tankesätt, nytt akademiskt språk och en större ödmjukhet och mognad inför en helt ny karriär är riktigt häftigt!

Jag har redan nått mitt mål på ett sätt; genom att ha fått hamna exakt där jag vill vara: inom socialtjänstens individ- och familjeomsorg (IFO). Att få stödja barn och ungdomar som är utsatta och sårbara. Omhändertagna och placerade. 

Under tidigare år har jag fått profetiska hälsningar och sett syner och de stämmer klockrent på det arbete jag nu har som kallelse. Tänk att Gud redan när jag låg i min mammas mage utvalde mig till detta och att han format mig och utrustat mig genom platser, människor och situationer i livet som gjort att jag passar perfekt för detta uppdrag! 

Jag älskar det liv Gud gett mig! 
Nu ska jag sova. Sista skoldagen med sista skoluppgiften är slut. Over and out! 

 

Stunden när jag precis fått veta att jag har fått tjänsten som studentanställd på Familjehemsenheten!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Grattis Camilla🎉🎈💕💗 du har verkligen varit super duktig😘😘 / Marina Wiberg

Svar: Men finaste du, tack!❤
WellnessByCamilla