Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Hösten 2016 är här!

När man får sms av bloggläsare plötsligt klockan 22 på en lördagkväll med uppmaningen att jag bloggar för sällan och att jag måste uppdatera - då blir man häpen och glad! Finns det en läsare? Är någon intresserad av mina inlägg? Vad kul!! Hihi nu var det min fina kusin och inte vem som helst men ändå! ❤️😊💕

Nåväl, vad har hänt sen sist?
Jo efter sommaren så drog hösten igång, först ett par veckors heltidsarbete UTAN min fina mentor!! Hjälp! 12 klienter att ta över och en hel del att göra! Men det gick bra trots väldigt högt tempo och knappt koll ännu på hur journalsystem eller arbetsprocesserna fungerar😅
Den 22 augusti startade sista terminens heltidsstudier på socionomprogrammet så då gick jag ner till halvtid på jobbet efter att ha fått ett vikariat. Men inte drogs antalet klienter ner så värst...De som skulle avslutas på grund av åldern och vårdnadsöverflyttning dröjdes kvar av olika anledningar. Men liksom sommarvärmen som försvann i oktober så försvann även klienter för mig och nu är jag nere i 7.
Jag älskar jobbet som barnhandläggare! Mitt fulla fokus är barnets/den unges bästa och jag har bestämt mig för att "gå en mil extra", det vill säga att inte tänka "vad måste jag göra/inte göra" utan alltid göra lite mer än förväntat. (Vilket inte är svårt då allt för många klienter har dåliga erfarenheter av handläggare, tyvärr)...

I skolan har jag hunnit tenta av en kurs nu och har precis fått en hemtenta för nästa delkurs; om metoder och uppföljning. Den 27 januari tar jag min examen!

Idag gick jag med ca 1000 andra i ett manifestationståg Walk For Freedom. Denna dag går man i 270 städer och anledningen är att vi vill uppmärksamma att mänskligt slaveri i form av trafficking och sexhandel är större än någonsin.

Nej nu dags att sova! Godnatt! 😴

Lexie!
I manifestationsmarch med Cina
Hej! Jag är socialsekreterare...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: