Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Motivation - behövs det?

Livet är fullt av saker vi gör för att vi bör - inte för att vi tycker det är så kul, eller hur? Borsta tänderna, tvätta håret, laga mat, gå till jobbet och så vidare. Detta gör vi för att vi behöver. Men när det kommer till träning och motion så blir den bara av om vi upplever motivation. Eller? 
Knepet är att strunta i att känna efter om du har motivation och istället bara  göra det till en vana. 

Imorse när jag vaknade så tänkte jag först promenad, men ville ligga kvar längre så blev det istället en löptur - eftersom det är kortare tid om jag vill. Men jösses vilken seg runda! Inte så där lätt och skön som det kan vara. Fick coacha mig själv hela vägen runt. 

Vad är bra träning? Svar: den som blir av! 
Seg runda, men jag gjorde det!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: