Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Sista dagarna på mitt sista sommarlov!

Jag försöker njuta varje stund. Att njuta av att kunna läsa annat än studielitteratur. Att sova hur länge jag vill. Att se en film när jag vill, åka och shoppa, inte titta på klockan eller i kalendern. Jag har lyckats mycket bra i fem hela veckor, ja även nu denna sista vecka men tankar på skola och arbete har smugit sig in under dagarna... Funderingar på några ofärdiga skoluppgifter från förra terminen. Och nya jobbet; att jag ska jobba självständigt med ca 12 klienter nu utan min mentor. Stort och viktigt ansvar. Man vet ju av erfarna klienter hur mycket deras handläggare betydde, betyder.. Det är i utsatthet människor är känsliga. Det är där vi handläggare ska komma in och ta beslut, bedöma, svara för dem men också svara för vår arbetsgivare; socialnämnden i vår kommun. Svårt. Varje fall är unikt.
Med ett så svårt jobb är det skönt att bara fundera hemma sen på hur Håkan Nessers kriminalhistoria ska sluta, att fixa sina ögonfransar, hår och naglar i all ytlighet och att tjuta av skratt åt knäppa youtube-klipp med dottern!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: