Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Ge sitt liv för sina vänner

I Bibeln, som är min livshandbok i allt, så står det att "Ingen har större kärlek än att han ger sitt liv för sina vänner".
Jesus gav sitt liv för oss, som han kallade sina vänner.
Han är min förebild och jag vill vara beredd på att inte bara älska mina vänner, utan att i den kärleken kunna ge mitt liv för dem.
Ord är lätta att uttala, men kärlek utan handling är ingenting värt.
Det är så lätt att säga "jo, men vi är ju vänner, men jag har bara inte tid att träffa dig. Jag vill men hinner inte med dig..." Det är inte att ge sitt liv för sina vänner.
Att ge sitt liv är drastiskt - det är att finnas vid någons sida vad som än händer.
"
I nödens stund prövas vännen."
Den kärleken fick mina tårar att rinna nyss när jag tittade på Bröstcancergalan och en tjej som blivit frisk nu ger sitt liv åt sin vän som är på väg mot döden....Hon ger alltså stöd och kärlek varje dag som hennes vän har kvar...Och vi som inte har 5 minuter i veckan för varandra - på telefonen ens!
Nej, jag vill bli bättre på detta! Hoppas du också vill det. För tillsammans kan vi förändra världen - fylla denna onda, hårda, kalla värld med kärlek - äkta närvarande kärlek!
Keep up the good work!
Och du; glöm inte stödja Cancerforskningen! Den sjukdomen som är direkt från helvetet ska vi bekämpa.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: