Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Simträning o busigt bad!

 
Idag var jag och O till simhallen här i stan.
Det var galet länge sen; tror hon kan ha varit 2-3 år när vi hängde där sist!
Det beror en del på att både jag o P blir rätt frusna av oss i såna där simhallar och kanske inte är superpigga på att bada....sen blir man dessutom lätt smittad av allehanda baskelusker, och det känns ju sådär...
Men men; O behöver träna sig att bli modig i vattnet och så behöver hon och jag hitta på lite mysiga saker nu när vi är lediga, så vi inte bara blir stillasittande här hemma - den risken finns idag för alla och det är sorgligt att konstatera! Så man måste bara bestämma sig för fysiska aktiviteter varje dag.
Sebbe har bilen hela dagen, så det blev till att ta bussen hela vägen dit och hem med bussbyte o allt. Rätt så kul att åka buss när man aldrig annars gör det, men det tar ju definitivt längre tid! Tur att jag tog med smörgåsar, dricka o frukt, för vi var ju hungriga som vargar efteråt!
O var rädd till en början, men succesivt så slappnade hon av och till slut så både simmade hon med ordentliga arm-och benrörelser och vågade dessutom vara inne i bastun en stund. Så när man väl är där ett par timmar så blir det bra resultat:))
Jag har köpt  badkort åt oss, så nu kommer vi se till att åka upp då och då - med resultatet att Olivia blir duktigare och modigare i vatten för varje gång:)
 
Här är O inte i simhallen, men i Väsby Centrum i den suveräna
"poolen" där det är en databild med fiskar, ballonger osv som flyttar
på sig efter hur barnet rör sig. Jättekul!