Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Ny utbildning!

Ojoj.....tänk att jag nu ÄNTLIGEN har en ny utbildning!
Det var på tiden....jag har länge velat komma bort från min gamla utbildning "barnskötare". Inte för att det är sämre att vara barnskötare, men därför jag inte har jobbat med det på många, många år. Jag är det helt enkelt inte. Jag är något annat.
Jag vill ha en utbildning, titel, som jag kan identifiera mig med. Som känns som om det verkligen är jag.
Det har jag nu. Jag tänker, lever och  känner för detta med friskvård. Att jobba förebyggande mot ohälsa. Att träna, må bra på alla områden, till både kropp, själ och ande.

Om man vill jobba med det man vill, så går det inte ofta så bra att då säga att man har en helt annan utbildning. "Hej, jag vill jobba med stresshantering och friskvård på erat företag!" "Jaha....och vad har du för utbildning då?" "Jag är barnskötare." "???"........Nej, det går inte. Jo, kanske för någon, men man vill ju jobba med rätt verktyg och med kunskaperna om hur tankar, kropp, och helheten fungerar eller hur? Det inger förtroende. Och det behöver människor när de ska handla om dem själva och sitt välmående.

Något störande för mig är därför, i min önskan om välmående, att jag fortfarande har arytmier hela dagarna på hjärtat. Kan inte begripa varför. Men, jag tänker ju att det är ofarligt. Men det är obehagligt och störande.
Jag har en remiss på Stockholm Heart Center nu och de ska skicka tider åt mig. Det blir nu inte förrän efter Israel-resan.
Men då har jag en ordentlig genomgång med både ultraljud av  hjärtat, långtids-EKG och arbets-EKG. 

Slut på studier! Nu börjar jobbandet ordentligt! Men först lite ledigt :)


Vi hade en fantastisk avslutning, mitt gäng och jag!! Här jag med Sara:)

Vårt examensarbete fick högsta betyg! Vi är så glada:) !!!

Här är när vi presenterat vårt examensarbete för resten av klassen:)

I väntan på diplomeringsmiddagen på herrgården....:)

Diplomet hemma tillsammans med blommor o hälsning från familjen:)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Stort grattis till din examen, hoppas att du kommer att få ett inspirerande arbete och får hjälpa många.



Kram från Mikaela, Anders, Agnes och Elsa