Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Rooibos te

Jahaja....när man är och handlar finns det ju rätt många varor att handla. Jag kan verkligen tycka det är kul att kika efter nya varor.
Jag har idag , efter storhandling på Willys, hittat ett te som jag bara hört talas om: Rooibos.
Intressant.
Det ska tydligen vara ett väldigt nyttigt te. Det står att det är rikt på mineraler, antioxidanter och är dessutom koffeinfritt.
Gott är det! Sitter här med en stor kopp. Det är vaniljsmak på det. "äkta bourbon vanilj".
Det är skonsamt mot magen - helt utan garvsyror.
Det kommer från Sydafrika. Gjort på äkta råvaror.
Inga färgämnen, inga konserveringsmedel, inga tillsatser.
Bra va? Nu ska jag fika klart. Hejsvejs!

rooiboste.jpg

Kommer att tänka på två personer: dels min vän Gittan

i Uppsala - hon är en te-expert:)

Så tänker jag också på Gunilla i Dalarna , som bott i

Sydafrika och nog faktiskt gav mig sånt här te när hon

kom hem!! En speciell hälsning idag till dessa två alltså:)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: