Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Alkohol? NEJ TACK!!

Zappade mig fram till ett program med Belinda ikväll på kanal 8. Det handlade om alkohol och kvinnor, framför allt mammor. Om det är tabu att mammor dricker. Inbjudna gäster var bland annat Katerina Janouch. Hon är såååå bra!
När de andra tyckte att "det är väl självklart att man ska kunna dricka framför sina barn" så tycker Katerina tvärtom - hon talar om alkoholens elände och fördärv och att det är dåligt att alkoholen har en sådan självklar plats i vårt samhälle idag. Den centrala platsen. Åh, vad jag gillar att hon vågar tala tvärtemot de flesta andra!!

Jag har själv en gång i tiden druckit. Festat rejält. Nu är jag helt fri från alkoholen - den värsta drogen av dem alla. Jo, det är sant att den är värst! Enligt läkare så är den det av olika anledningar. Bland annat för att den är mest beroendeframkallande, att den ger värst skador och att den framkallar värst aggressioner och blir med andra ord både till skada för dig själv och för andra runt dig.
Katerina tror att om alkoholen introducerades idag så skulle den förbjudas.

Varför har alkoholen blivit de vuxnas "snuttefilt" som man försvarar med hull och hår?
Belinda sa en tankfull sak.....: Om vi visste att ifall vi alla slutar med alkohol så skulle alla barn bli räddade från ett liv som offer, det vill säga 400.000 barn i Sverige - skulle vi sluta dricka då? Det tycks tyvärr inte så....
"rör inte min snuttefilt alkoholen" tycks vuxna säga....man är så egoistisk. De vuxnas rättigheter går före barns bästa idag.
Men jag vill vara en motkraft! Jag kan säga att jag avskyr, ja till och med hatar alkoholen! Det är en fiende.
Kristendomen är en motkraft. Bör vara en motkraft. Det finns kristna som dricker alkohol, jag förstår inte varför, men så är det. Men jag önskar att vi alla kristna var helnykterister och visade världen att man lever ett härligare liv utan droger!
Sen jag slutade dricka, för att jag mötte Jesus och Hans Ande gör mig berusad, så känner jag hur mycket bättre jag mår! Jag är alltid skärpt och kan tänka klart och nyktert i alla situationer. Jag har roligast på alla fester och orkar dansa mest och längst tid av alla, jag gör inte bort mig i fyllan och villan, mina barn tar efter mig och vill inte testa alkohol, jag är trogen min man och flirtar inte runt och så vidare.....Jag blir vackrare, smartare och klokare utan:) Alkohol fördummar och förfular.

Åttio procent av alla våldsbrott begås under alkoholpåverkan. Tänk vilket underbart samhälle vi skulle ha om inte alkohol eller andra droger fanns!

Keep up the good fight - against alkohol!kram till alla och god natt!
I Nicaragua var vi i byar där männen söp upp alla pengar och kvinnor och
barn kämpade för att överleva.......

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 adéle
skriven :

Hej min vän!Ja visst är det fantastiskt med männsikor som vågar gå mot strömmen!Om jag inte minns fel så har katerina själv erfarenhet av alkholmissbruk från hennes familj,så hon vet säkert vad hon talar om!Roligt att få uppdatera mig om dig på din blogg!Må gott& många kramar!/adéle