Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Istanbul



Jag och mannen i mitt liv är just nu i Istanbul på en långweekend.
Jag har, ända sedan 2001 velat resa hit. Det var när jag frågade en berest chef jag hade då, vilket hennes favoritresemål var, och hon svarade "Istanbul" utan att tveka, som min önskan att komma hit startade. 
Vi kom igår torsdag. Det tar bara 3,5 timme med flyget, men sen var transfer-bussen lika lång, eftersom trafiken här är crazy.
Vi käkade en fyrarätters på vårt hotelltak, som är bästa utsikten! 
Hann kila iväg sent och titta på en upplyst Blå Moské också innan sängdags.

Vi får en underbar frukostbuffe här som är en fantastisk start på dagen! Hann gå runt och titta på alla sevärdheter man bör se i flera timmar innan vi behövde äta igen. Maten är för övrigt jättegod, men vi saknar såser till vanliga rätter. Är lite förvånade då vi har för oss att de alltid serverar yoghurt och humus och sånt?
Ska testa äta meze imorgon iallafall och då måste vi väl få såser och/eller röror?
Vi hann se den första underjordiska vattencisternen, 

Kyrkan Hagaia Sofia

Sultanens gamla enorma palats Topkapi

Innan vi njöt av sol och bad på vårt hotells terass.

Under kvällen har vi kollat runt här på shoppinggatorna runt vårt hotell, men inget var för oss. Rätt dyrt för samma grejor överallt. Som på Grand Basar...



Imorgon väntar mer äventyr! Älskar att resa! Älskar att vi har det gemensamma intresset, min man och jag. Är alltid nykära när vi får släppa det vardagliga och sticka iväg😊❤
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: