Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Man vet inte vad som väntar runt hörnet!

Hade ju inte tänkt sitta med bandage runt knät FYRA dagar innan vårt stora ZUMBATHON CHARITY EVENT!
Men jodå, här sitter jag nu!
Skulle ju vara snäll bara och hjäpa Ellen i stallet ett par dagar denna vecka, men så halkar jag med den tunga dyng-skottkärran och trycker till benet/knät inåt och ner i golvet...hörde en liten "knäppning" vid insidan av knät....

Har nu konfererat med en naprapat och hon tror att det är en stukning och att jag bör vila de närmsta dagarna....Hur ska det gå till?
Jo vila kan jag ju massor på dagarna, men passen ställer jag ju inte in. Och de har jag både imorgon kväll och på torsdag. Så jag klurar i hur det ska gå till....funderar på om inte mina deltagare faktiskt kan vårt terminsprogram så bra nu så de faktiskt kan komma och köra till musiken och jag kan vara med och påminna dem bara om rörelserna lite...? Hm...
Vad svårt det är när man skadat det som är ens huvudarbetsredskap! Ben och fötter i mitt fall.

Detta kommer gå över med vila och balansövningar, enligt naprapaten.
Nu har jag talat med kiropraktorn Lennart Gedin och han tror, per telefon, att det är en minisk-skada....han ska ta in mig akut idag mellan ett par patienter, så håll tummarna nu att det är en lindrig skada som går över på någon vecka!!! Brukar du be, så är det nu jag behöver din hjälp!

Vi hörs igen!

Inget får äventyra ZUMBATHON CHARITY EVENT - Love Nepal!!
LÖRDAG 27 APRIL KL.14-16 I Hope Church, Arlandastad.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: