Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Att få en nystart!

Tänk att få en chans till... Oberoende av vad du gjort, hur du levt - bara få känna en varm kärleksfull kram, en ny gemenskap, få vara älskad - inte för vad man gör utan för vem man är - och känna en inre frid. All oro, rädsla, ångest och stress försvinner och det känns som om man är inbäddad i skön mjuk bomull....
Lyckorus bubblar inuti och du kan inte låta bli att le!
Gud finns på riktigt. Han är vår stora Pappa, som känner oss redan innan vi lär känna honom.
Som följt oss med kärleksfulla ögon medans vi irrat runt här på jorden.
Som längtat och trängtat efter att vi ska vända oss tillbaka till honom och säga "här är jag Gud, nu vill jag inte snurra runt på egna vägar utan låta dig ta min hand och leda mig framåt på vägar som du förberett åt mig."
Han har en plan med våra liv, men vi kommer inte in i den förrän vi lägger våra liv i hans händer.
Han tvingar sig inte på någon utan låter oss välja honom själva.
Men han klev själv ner här på jorden genom sin son Jesus Kristus, han tog själv all vår otillräcklighet på sig och försonade sig själv med mänskligheten. Nu är Jesus Kristus dörren in till det eviga livet med Gud. Tror du på att Jesus dog för dig? Tror du att han uppstod och att han lever idag? Du väljer att tro.
Det är ett personligt val som ingen kan bestämma åt dig - men som kristna vill berätta för dig om.
I dopet lämnar man sitt gamla liv och "uppstår" till ett nytt och fräscht!
Välkommen in i Guds famn! Här kan du bara vara dig själv - du är hemma nu:)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: