Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Tålmodig dotter och Medelhavsklimat!

Idag hade jag sjukt mycket jobb!
Lämnade Olivia 9 på dagis med löftet om att hämta henne kl 12.30, för att åka och bada.....
Trodde jag ja! Satt fast på kontoret med några uppgifter, där jag är beroende av andras förarbete, så jag hade en inre stress ända fram till 14, då jag bara sa till mig själv; nej nu åker jag och hämtar Olivia!
Så fick det bli. Eftersom både hon och jag hade cyklar, så tog det lite tid att komma hem också, så klockan var 15 och jag insåg att eftersom jag hade arbete kvar att göra både em och kväll, så skulle det bli för stressigt att åka och bada.
Tur att jag har en tålmodig dotter! Hon är så go, för även om hon gärna ville bada så förstår hon situationen och det var ok att vi blev hemma. Stumpan!
Men nu har jag lovat dyrt och heligt att ingenting ska stoppa oss från att åka och bada - på onsdag!
Imorgon ska hon nämligen följa med en kompis hem från dagis.
Iallafall, så fortsatte jag jobba lite till och hann bara med en timme i solen mellan 16.30 - 17.30. Sen fixa iordning här hemma och dra iväg igen till jobbet för kvällsarbete mellan 18.30 - 22.....Olivia var med men fick sitta och kolla på SVT Play på min dator. Nöjd och tålmodig, som sagt!
Hem och ge Olivia fika innan sovdags.
Insåg att jag inte hunnit träna idag, mer än att cykla till jobbet, vilket inte alls räcker till för den nivån jag vill vara på, så jag snörade på mig löpardojjorna och sprang asfalt i Märsta.
Eftersom jag inte sprungit på ca 3 dagar så var det lätt, skönt och underbart härligt!!!
Dessutom är det medelhavsvärme denna vecka, så trots att klockan var mellan 22 -23 så var det varmt med kortbyxor och linne!!! Wow!  Jag njöt hela vägen runt!
Nu är jag mätt, glad och pigg! Men ska gå och lägga mig strax.
Måste göra klart ett jobb imorgon innan jag förhoppningsvis kan gå på någon semester! :)
Ett härligt minne från förra sommaren ute vid Landsort i skärgårn....:)
Fortsätter det så här så vill jag inte resa någonstans utan njuta av Sverige!!
Då blir det en resa i okt/november med goaste vännerna istället...då det är
kallt, mörkt och trist i Sverige! Vi har talat om all-inclusive-resa....mmmmm!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: