Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

En tjej med "skinn på näsan"

Jag har en kaxig 5-årig tjej. Ingen sätter sig på henne...:)
Hon vet var skåpet ska stå.
Igår till exempel när jag och hon tog en shoppingtur så diskuterade vi vad
jag skulle köpa för kläder till henne. Rejäla diskussioner blir det, eftersom hon tycker
annorlunda än mig... jag tänker både praktiskt och modemässigt, medans hon
kan falla för detaljer hon gillar och bryr sig inte ett dugg om det praktiska.
Hennes förhandlingsknep med mig är att svara; "Är det du eller jag som
ska ha den här på sig?" och " Är det till mig eller dig som vi handlar nu?"
Spänd blick, bestämt tonläge.
Ibland får jag ge mig och säger då "okej, okej!"
Ibland får hon ge sig och då säger hon "okej, OKEJ!"
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 David T
skriven :

Du får väl kontra med är det du eller jag som betalar :)