Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Svininfluensan

Hm....är lite fundersam nu över denna svininfluensa....
Är inte direkt orolig för jag är inte en sån som oroar mig längre. Är för gammal för det, tror jag:) (en fördel med att bli äldre. När jag var ung kunde jag oroa mig, men nu är jag trygg och lugn inom mig och jag har en förtröstan på min pappa Gud som gör att jag kan slappna av)
Men jag funderar .....den närmar sig; tre stycken har drabbats på en högstadieskola här i kommunen och två stycken på gymnasiet här.
Har satt mig in lite grann nu vad som gäller.
Dels, som jag nämnt tidigare, så ska man:
  • Trycka i sig antioxidanter, för bästa motståndskraft.
  • Tvätta händerna, gärna med alkogel.
  • Undvika människor som hostar och nyser, så långt det går.
  • Söka läkare så fort man känner förkylningssymtom, speciellt feber och hosta.
Jag ska nu köpa alkogel - en liten flaska till varje familjemedlem. Det är suveränt sätt att hålla händerna rena från bakterier.
Jag blev van vid att alltid sprita händerna när jag jobbade på kontrollen på Arlanda. Att hålla händerna rena är A och O.
Har även pratat med killarna att de måste bli bättre på att äta mycket frukt, bär och grönsaker. Boosta antioxidanter, helt enkelt.
När det gäller vaccin är jag något skeptisk.....dels så är det inte några nyttiga grejor det heller och dels så tror jag inte det hjälper på alla ändå. Läste att det innehöll samma gift som amalgam innehåller, vilket kan ge skador för livet om man är ett barn till exempel
Jag är överlag skeptisk mot mediciner.
Tror mycket mer på att äta bra, nyttig mat och gärna ta tillskott av naturliga produkter.
Sen givetvis att röra på sig mycket och  vara ute i friska luften så mycket som möjligt varje dag. Man ska inte heller stressa, för det påverkar immunförsvaret negativt.
Sköt om dig! Det tjänar du på:)

Helt onödigt att vara rädd alltså;)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 David T
skriven :

Haha vilken skön bild :)



Jag kör alcogel många gånger per dag plus att jag alltid tar ett djupt andetag och andas in alkohol ångorna så att lungorna får sig en genomrensning också.



Jag har en ganska positiv inställning till medicin... utan medicin så skulle det med jämna mellanrum komma en pandemi som dödar miljontals människor.



Det positiva med det är väl att vi på lång sikt skulle få starkare och mer motståndskraftiga gener.



Men på det personliga planet så kanske det inte vore så roligt :)



En orsak till alla allergier som finns nuförtiden är ju att vi har flyttat oss bort från parasiter bakterier och andra härliga kryp som gärna samexisterar med oss.



Jag funderar på om vår skyddade livstil kommer göra att vi i framtiden blir tvugna att bo i luftfiltrerade byggnader och äta färdigtuggad och färdig renad mat... Lite som han fuglesang säkert lever där ute i rymden på ISS... Haha den som lever får se :)

2 Maria B
skriven :

Ja vi har Våran far som är den störste läkaren, han rår på alla slags sjukdommar. Jag ber om beskydd över att vi inte kommer att bli drabbade. Mina barn vill inte vaccinera sig, jag som har astma till hör den gruppen som dem rekomenderar att ta vaccin, så jag funderar på det men vet inte än hur jag gör.

3 jenny
skriven :

Min personliga åsikt är att svininfluensan är lika förstorad som Oljebristen, men vi får väl se vad som händer i framtiden