Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Personliga råd

Nu har jag varit iväg på skolan igen. Mycket nytt lärde vi oss. En del är bra och så här kan de råd se ut som vi får med oss för att själva kunna ge vidare till egna klienter sen:


Livsplan: Befria dig från bakåtsträvande mönster. Gör nya val idag och se framåt.

Lär känna dina olika jag-tillstånd: När du kan reagera utifrån det som är här och nu är du ditt vuxen- jag. Ditt vuxen- jag är logisk och sorterar dina erfarenheter. Stärk ditt vuxen- jag så tacklar du allt i livet bättre.
"Förälder- del": Ibland imiterar du dina föräldrars beteenden och tankar. Det kan bli dina måsten. Omvärdera dina krav - är det så här du vill ha det idag?
"Barn- del": Vid andra tillfällen kommer du tillbaka till tankar och känslor du hade som barn. Är de relevanta? Du föddes med en positiv inställning till dig själv och andra, träna på att hitta tillbaka till den.

Tid: Du har 30.000 dagar. En del har du redan förverkat. Fyll tiden med det som du tycker är bra.

Mental träning: Skapa bilder av framtiden, ta fram dem och njut. Framtidsbilderna kommer att ge dig en skjuts framåt till det du vill ha.

Mod: Omge dig med människor som stöttar dig. Ta ansvar. Du är ansvarig för dina känslor. Ingen kan få dig att känna, du väljer själv och är ansvarig för dina val. Att inte välja är också ett val.

Kost: Under en livsstil stoppar du i dig 50 ton mat. Vad maten består av gör den stora skillnaden.

Motion: Motionera och rör på dig. Kroppen är byggd för rörelse. Din syreupptagningsförmåga påverkar din trötthet. Minst en halvtimme om dagen gör dig pigg och glad.

Skratta!! En gång i tiden fanns där ett litet barn som skrattade flera gånger om dagen. Släpp fram det och börja le, så ska du få se!

Mål: Börja tänka och agera som en vinnare. Om det inte vore möjlligt att misslyckas - vad vill du då göra? Förverkliga det du vill.

Livet: Ditt liv är det bara du som kan leva. Det enda du har. Skyll inte ifrån dig på omständigheter. Befria dig istället från osunt bagage och upptäck din potential. Låt ditt liv bli en spännande kärleksaffär som du inte kan få nog av. Den blir bara bättre och bättre ju mer du vårdar den.


Jag har lite nya bilder att lägga in egentligen, men tyvärr fungerar inte tekniken här hemma....dels fungerar inte scannern och dels hittar jag inte sladden till min kamera. Tyvärr! Men jag kan visa Ulvhälls herrgård där jag och de andra i studiegruppen har våra träffar. Det är toppen för en fyrabarnsmamma som mig att få vara där ett par dagar i månaden!



kramiz!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ludmilla
skriven :

Vad härliga och konkreta råd!

Tack för att du delar med dig.