Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Egen tid

Trivs du i ditt eget sällskap? Jag måste säga att det är nog bland det allra viktigaste i livet, om inte det absolut viktigaste. 
Vi kommer ensamma till jorden och vi lämnar den ensamma, vi kommer att uppleva ensamhet förr eller senare - oavsett hur vi försöker ha sällskap varje dag. Vi är ensamma inom oss och ensamma i beslut som ska tas, åtminstone ensamma om vår personliga åsikt om besluten, även gemensamma sådana. 
Det fanns en tid då jag vantrivdes med mig själv. Ensamma tankar gav ångest. Det är sedan länge borta, tack och lov! Vad är skillnaden? Då handlade det om dålig självkänsla, fobier, depression. Kritik från andra som jag tog in. 
Men så satte jag STOPP för fobier, rädslor och STOPP mot att bara ta emot andras kritik utan noggrann prövning! Jag har lärt mig som stressterapeut hur viktig JAG är för mig själv - oavsett om jag är det för någon annan - och då nyfiket lärt känna mig själv, mina unika sidor, accepterat mina dåliga sidor, vet genom min relation med Gud att jag är värdefull och högt älskad alltid. 
Jag är proffs på att njuta av livet på egen hand!
Igår hade jag en inplanerad kompledig dag. För att jag ville! Jag och O var på ärende på fm i Sollentuna och det var mysigt tillsammans. Sedan hade jag egentid. Löpning längst vattnet, lagade en god lunch åt mig, åt årets första semla (choklad!), tittade på två "Sofias änglar", läste en spännande bok, tittade på mer TV. Sedan kom familjen hem och vi fredagsstädade och åt mat. Sen hade jag kvällen också själv och som jag njöt! 😊
(null)

(null)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: