Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Pastalunch och hygien-påbud!

I morse påstod dottern, 11 år, att hon känner till jämnåriga som står helt och fullt för att de inte tvättar händerna efter toalettbesök! Detta tog tag i mig! Så vidrigt! Jag vill härmed utlysa ett nationellt påbud: att alla föräldrar för det första givetvis sätter gott exempel att ALLTID tvätta händerna efter sitt toabesök, och att ni säkerställer att ert barn ALLTID gör det! Jag kommer hädanefter frimodigt ställa alla ungar som ska äta något här hemma hos oss, mot väggen med frågan: Har du tvättat dina händer? Får jag lukta på dem? (som gammal rutinerad dagisfröken var det vår utarbetade framgångsrika metod till att få alla barn att bli noga med handhygienen). Vad händer annars? Jo dina händer är den värsta avföringsrika smittkällan och i mitt hus får du då absolut inte fingra på någon hushållsost😷💩 
Apropå livsmedel, här är dagens lunch:
(Laddar med pasta eftersom jag ska vicka för zumbainstruktören M i Sigtuna ikväll)

Strimlad kyckling och pasta med sötsur smak:

kycklingen delar vi i småbitar och det är redan förgrillad sen innan, kryddar den med kycklingfond, curry, timjan, salt och peppar och in i ugnen.
När kycklingen är klar i ugnen tar vi pesto (grön) , strimlade morötter, zucchini, paprika, rödlök. Kryddar med salt peppar curry och tar sweeetchilisås + matlagningsgrädde med kycklingfond i och sedan lägger vi den i micron

(Jag hade inte sötsur sås utan tog en olje/vinägerdressing + hackade en bit syltad ingefära istället). 


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: