Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Det finns goda nyttiga alternativ!

Håller mig till en sund kost och mycket motion nu igen efter en osund londonvistelse på tre dagar. (Skitmat och inte mycket motion) 
Varje dag innebär minst 30 minuters arbete för den viktigaste muskeln; hjärtat. Löpning på ca 40 minuter/  Zumba 50 minuter/ powerwalk 60-90 minuter. Det väljer jag emellan. Förutom det tar jag cykeln till jobbet, stå istället för sitta vid skrivbordet och så vidare. Försöker öka på motionen så gott det går. Jag tackar mig själv när nu bikinisäsongen har börjat och sommarkläderna sitter bra. 
Men det är galet svårt att ändra vanor för oss alla! 
Som nu när mannen och jag tog varsin kaffe och han glass till....jag stod och fingrade på glassen...men kom på att nej! Jag tar bär, grädde, en krossad hemmagjord bar, kakao och lite stevia istället! Det blev jättegott!
Namnam!

Till lunch innan kokade jag fullkornspasta till mig o maken och vit pasta till dottern. Stekte bacon, lök och morötter till mig och korv till dottern och maken. 
Till det en liten broccoligratäng gjord på broccoli, riven ost och en vit sås av smör, havremjölk, mandelmjöl, grönsaksfond och salt o peppar. Slutligen tabboule. När jag sen tar av maten så börjar jag bakifrån för att jag vill gå ner nått kilo till, dvs tabbouleh först i störst mängd osv. Så det sista; pastan blir bara några stycken strödda över en härlig grönsakstallrik. 
Gottigottgott! 
Det här var frukosten efter morgonens powerwalk, fast jag orkade bara halva tallriken med ägg, sill och bacon. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: