Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Första löprundan - vårtecken!


Äntligen kom jag iväg på första löprundan! Det är ett säkert vårtecken i Sverige att se löparna ge sig ut. Känslan var, som alltid, skön första rundan. 

Så tacksam för att jag lärt mig njuta av allt. Livet blir så mycket härligare då. På väg till tenta när jag i huvudet gick igenom ämnet en sista gång, samtidigt som lovsången i hörlurarna förde mig andligt fram till Gud där jag alltid finner ro, så fick jag en aha-upplevelse; jag förstod plötsligt varför en akademisk utbildning är så viktig för mig i arbetet med människors problematik; jag har nu fått förmågan att tänka teoretiskt och på så sätt se varje problem med "olika glasögon" och därmed kan jag analysera, pröva hypoteser och dra klokare slutsatser av allt! Wow! Det är problemlösning som är grejen för mig - mitt mål är att föra människor till deras nästa steg - i jobbet som i kyrkan och som jag gjort med mina små barn hemma under åren! 
Vad är ditt nästa steg? 
Antingen "fastnar" vi på samma "plats" hela livet eller så fortsätter vi gå, steg för steg och det innebär att utvecklas och växa på olika sätt.
Jag tänker inte stanna. Jag fylld av glädje för varje steg jag vågat ta. 
Jag hoppas du också vågar! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: