Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

En fantastisk hösttermin har startat!

En ny termin kan vara full av bävan och ångest. Man vet ju inte hur det kommer bli. Det är inte konstigt utan mänskligt att vara osäker på det nya okända. 
Vad jag som Stress- och Friskvårdsterapeut vet är att det hjälper att mentalt tänka positiva tankar, vara sin egen coach och tala till sig själv att det kommer bli fantastiskt. Vad som händer då är dels att man mår så mycket bättre fylld av förhoppningar än fylld av oro och dels påverkar man sina omständigheter till att bli bättre. Hur då? Jo, då har jag en benägenhet att leta efter, fokusera och tala ut om det positiva som händer. Är jag tvärtom negativ så letar jag efter och fokuserar samt talar om det negativa som jag hittar. Oftast finns både bra och dåligt - vad lyfter du fram? Ger det dig kraft eller dränerar det dig? 
En annan sak som hjälper är att leva i nuet och släppa tankar på både gårdagen och morgondagen. Denna princip är inte bara mänsklig vishet utan vishet från Gud. Det står i Bibeln; " Oroa er alltså inte för morgondagen, utan lös problemen den dag de verkligen dyker upp. En dags bekymmer räcker mer än väl." (Matteus 6:34, BSV ) 

Min hösttermin har startat på Socionomprogrammet och jag är mer än redo! Jag går ju för att Han som skapat mig och har en uttänkt plan för mitt liv är den som kallat mig till att bli socionom och däri ligger det största lugnet i mig; Han hjälper mig klara allt. 
Även min kyrka Hillsongsthlms nya höst har idag startat med dunder och brak genom otrolig undervisning och rekordmånga döpta! Snart väntar en Kick Off och redan nu är vi laddade😃

Vår valp Lexie träffade en av sina två brorsor idag. Hon var rätt cool men vi andra blev eld och lågor! Hur stora är oddsen att vi ovetandes träffas på samma ställe samma tid? Det var meningen! 

Dags att sova nu. Tidig skola imorgon! Godnatt! 

 Med vänner❤️

Lexie med brorsan Frank!

Missa inte hösten i Hillsong! 


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: