Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Borde sova....

Borde sova, men piggnade visst till;)
Dagen började som mina hemma-pluggar-dagar brukar; jag lämnade Olivia och stack till gymet där jag träffade min snygga kusin/brorsa Clarence! Körde hårt som vanligt och stack sen hem och pluggade flera timmar. Solen!! Fattar ni vilket underbart väder det är?!! Sommaren vill inte släppa sitt grepp utan fortsätter värma oss:)
Boken jag läste idag fick mig upprörd, för den gick igenom "forskning" i genusperspektiv.
Det är ju bra att uppmärksamma att kvinnor har blivit och blir förtryckta i vår onda värld och det är bra att strida för att kvinnliga löner ska ligga i samma nivå som männens, men från det till att säga att könen är konstruerade! Att vi är lika utanpå men inte inuti. Asså....är det bara jag som tycker kvinnor och män tänker och fungerar ganska olika?
Sen är vi så klart olika individer och tex en tjej kan vara väldigt kvinnlig, medan en annan kan vara mer "manhaftig" och samma variation på killarna. Det beror ju på fördelningen av kvinnliga och manliga hormoner i oss alla. Men vi är skapta till två olika kön,vi ska reproducera oss och vi behöver olikheterna hos varandra.

Godnatt! Nog talat om detta;))

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: