Wellness By Camilla

MedelÄlderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hÀlsa, resor och relationer. VÀlkommen!

Socionom-studier

FrĂ„n dag 1 trivs jag i min Socionomklass😊 KĂ€nner mig som hemma. Det beror nog pĂ„ olika orsaker. Att jag Ă€r kallad in i utbildningen just nu, att jag Ă€r motiverad. Att det Ă€r den perfekta tiden i mitt liv för högskolestudier dĂ„ jag kan lĂ€gga ner all tid och kraft i det. Att Olivia trivs bra med att mamma pluggar och har tagit ett stort frivilligt steg in i sjĂ€lvstĂ€ndighet. Att jag Ă€lskar att vi Ă€r en klass dĂ€r alla Ă€r olika och att det Ă€r positivt! 
Sen Àr det inte bara trevligt och glatt, tvÀrtom. Vi mÄste prestera ihop, vi diskuterar, ventilerar, omvÀrderar vÄra Äsikter, kÀmpar ihop, processar...Det Àr tufft pÄ mÄnga sÀtt, men med mognad kommer vishet och ödmjukhet och gemenskap vÀxer fram. Inte ytlig, utan djup. Man kÀnner att man Àr olika men omtyckt ÀndÄ. Alla Àr accepterade.
För mig Àr det stort, har inte kÀnt mig uppskattad för den jag Àr, i alla sammanhang. TyvÀrr minst dÀr jag borde kÀnns det mest.
Men mitt liv fylls pĂ„ av fantastiska mĂ€nniskor. Är sĂ„ tacksam❀

Nu Ă€r mĂ„let att fĂ„ min Socionomexamen och det Ă€r en lĂ„ng, tuff bit att gĂ„. 
Kanske stannar jag dĂ€r, kanske fortsĂ€tter jag. Skönt att inte bestĂ€mma sjĂ€lv, utan följa efter Honom som gĂ„r före; socionomen Jesus😉
PÄ vÀg till plugget

Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: