Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Rasism är omodernt


Ser ni vad detta är? Det är en status på Facebook som jag läste nyss, skrivet av en i min bekantskapskrets!!!!
Vet att det är sent och att jag borde sova, men jag är nu så upprörd, arg och ledsen så jag måste få skriva av mig. Av tråden nedanför statusen förstod jag att det handlade om somalier och att de inte är värda att bo i Sverige och få hjälp här...!
Vi lever i år 2013 och denna nedvärderade syn på människor är sååååå uråldrig! Vi vet bättre idag! 

Jag som uppskattar oliktänkande har nu nått min gräns: detta rasistiska, nazistiska uttalande accepterar jag inte utan att direkt reagera! Och agera! 
Jag ska förutom att skriva här att rasism är uråldrig okunnighet och oacceptabelt i ett modernt samhälle, samt visa min reaktion i ett par rader i deras diskussion, även kriga i kärlek och inte i hat; jag ska sätta igång nu att be för denna person! Han måste bli fri! Fri från ondska. Fri från avundsjuka, egoism och trångsynthet.

Nu ska jag försöka sova..vi hjälps åt att sprida ännu mer kärlek nu va? Ju mer ondskan visar sitt fula tryne, desto mer ska vi älska varandra❤️ Godnatt! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: