Wellness By Camilla

MedelÄlderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hÀlsa, resor och relationer. VÀlkommen!

Nya strategier, ny utveckling, men med gamla, trogna ramar😊

Jag har mÀrkt en sak i mitt eget liv, vilket inte Àr en nyhet i mÀnskligheten, men nÀr man gör egna erfarenheter sÄ kan man ta till sig kunskaperna "pÄ riktigt", eller hur?
Jag har mÀrkt med mig sjÀlv att nÀr jag söker mig nÀrmre det som Àr trygghet i mitt liv för att jag Àr rÀdd för det nya, okÀnda, sÄ vÀxer otryggheten mer och mer.
(sÄ var det tidigare under en period i mitt liv)
Dessutom kÀnde jag mig inte heller trygg ens i min trygghet!

NÀr jag tvÀrtom har vÄgat utmana mig sjÀlv till nya okÀnda marker, omrÄden, vÀnskapsrelationer, utbildningar, platser - sÄ vÀxer jag och blir med tiden Ànnu tryggare inom mig!
Resultatet blir dÄ att jag kÀnner mig trygg inom mig överallt,oavsett vad som kan hÀnda!

Detta Àr fantastiskt och jag önskar att alla mÀnniskor skulle vÀlja detta sÀtt att leva, sÄ att de blir tryggare och sÀkrare inom sig.

Det Àr dÀremot tvÄ relationer som alltid ska och kommer vara likadana i mitt liv och som ger mig en fast förankring Àven nÀr det blÄser till stormar omkring mig. Det Àr först och frÀmst min relation med Gud. Detta Àr det som kommer vara oförÀndrat i evighet. Sen Àr det nr 2 min relation med min livskamrat, min man Peter. Vi lever i ett förbund som varar tills döden skiljer oss Ät.
Dessa tvÄ relationer Àventyrar jag inte, oavsett om jag skulle frestas till det. KÀnslorna kanske skulle vilja Àventyra dem nÄn gÄng, andra mÀnniskor kanske tycker att Àven sÄna relationer blir gamla, "dammiga" och dags att Àndra pÄ. Men inte jag! Dessa tvÄ relationer Àr bergfasta och tack och lov sÄ gÀller det Àven frÄn de bÄdas sidor ocksÄ:)

SÄ hösten ligger nu hÀr som ett nytt kapitel framför mig; ny utbildning (pÄ högskola till Socionom), ett utvecklat företag (Àr sjÀlv fortfarande förvÄnad och oerhört glad över den utvecklingen!), nya vÀnner skulle jag tro, och kanske Àven ett nytt spÀnnande extrajobb ocksÄ. Sa jag nya resor? (vi har nÄn weekend pÄ lut, gubben, dottern och jag;)

Ta detta inlÀgg till hjÀlp, kÀnn efter vad du skulle vilja vÄga - och gör det! Du fÄr ett fantastiskt liv!
Lycka till!

Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: