Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Jämföra dieter

Som jag skrev sist så följer jag med nyfikenhet hur det går för folk som testar olika dieter....
Här är en intressant länk ni kan titta på som följer tre olika personer som ville gå ner i vikt och de går efter ;
LCHF, Svenska Hälsokampen och Itrim. TRYCK HÄR!
Jag hjälper ju själv mina klienter till att komma i form och mina råd och det jag jobbar med är absolut mest att jämföra med Hälsokampens: konditionsträning, styrketräning, mental träning, balans på livets olika områden och en kost där du kan äta allt men i rätt balans.
Därför blir jag extra glad av att se att resultatet vid dessa tre metoders jämförelse visar att Hälsokampen har den metod som på lång sikt kommer vara mest framgångsrik.
Hur kan jag säga det?
Jo, det är den enda där klienten ÖKADE muskelmassan! ( = ökade fettförbränningen i kroppen)
Med de andra metoderna minskade man visserligen också i fettmassa, men minskade muskelmassan!
Det är katastrof, för då har man minskat kroppens egen förmåga att förbränna fett!
När det gällde LCHF så sa dietisten att klienten pga att den åt alldeles för lite kolhydrater BRÖT NER MUSKLERNA! För mig en mardröm! Är det något som är viktigt att ha i kroppen så är det muskler.
Så för mig är saken klar: SUNDHET är att få med alla delar; proteiner, fett och kolhydrater i en bra balanserad kost.
Och det ska vara BRA PROTEINER, BRA FETTER OCH BRA KOLHYDRATER.
Självklart mycket rörelse och träning, vilket stärker skelettet, gör oss mer stresståliga, ger oss godare sömn och gör oss mentalt starka.
Sen ser jag på helheten, som ni ju vet vid detta laget; alltså hur fungerar dina relationer, din syn på dig själv, din ekonomiska situation, din familj, din egentid och fritidsintressen, ditt arbete och din sömn?
Allt samspelar ju till en FRISK OCH SUND LIVSSTIL!
VÄLKOMMEN TILL WELLNESSbyCamilla! :)
ITRIM kör med pulver....
LCHF kör med lite kalorier - men mycket fett. (och proteiner)
Hälsokampen kombinerar stenhård träning med varierad kost.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: