Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Äkta Bootcamp idag!

Jag kör ju som ni kära läsare vet Bootcamp just nu i juni; måndagar och onsdagar i skogen här där jag bor.
Redan från början har jag förvarnat alla deltagare att vi kommer köra i ur och skur. Det kommer vara blod, svett och kanske tårar....Det har det varit nu! Ja, blött iallfall.
Några gånger har det varit 25 grader och stekande sol...vaaaaarmt och svettigt!
En gång for en deltagare på näsan när hon snubblade på en rot och då var det bloooood.
Vi har fått många härliga skratt när vi stannat och kört roliga styrkeövningar på marken, så som "pinkande hunden" eller "juckande plankan" hahahah man undrar vad förbipasserande trott när de i det höga gräset ser rumpor (obs, med byxor)  som guppar upp och ner! Då har det varit skratt och tååååårar!
Idag var det fint väder när vi började och lagom varmt. Tills himlen öppnade sig! Maskaror rann, fröken t-shirt-tävlingen kan slänga sig i väggen, iphoner dränktes - det var reeeeeegn!
Det är så härligt! Jag blir triggad av alla såna motstånd! Jag springer då snabbare, tar i hårdare, biter ihop tänderna och kämpar som om jag var med på liv och död!
Det är härligt!
Deltagarna (de minst bekväma) tycker det är jätteroligt! Och jätteeffektivt! De värvar deltagare för fullt inför nästa omgång i augusti! Jag tar dock bara in max 20 stycken, så det är först till kvarn som gäller.
Detta tror jag blir en hit faktiskt! Tydligen har man tagit hit en träningsform från USA som heter Crosstraining. Det startas speciella gym här för den typen av träning. Jag gick in och läste om den. Och vet du vad? Det är samma sak som min Bootcamp! Men skillnaden är att jag tar en bråkdel av det pris som de tar!! Det var hutlöst dyrt!! Jag tar i år 50kr/gång. Men med risk för att fler och fler kommer vilja vara med under somrarna så kommer jag öka något i pris. Dock aldrig de höga priser som de tar för Crosstraining. Det lovar jag!
Ha en underbar midsommar!
Det ska jag ha med ett par vänfamiljer och dans förstås; runt fruktbarhetssymbolen;)
Rörelse är bra, så lyft på din bekväma rumpa och hoppa med i små grodorna med barnen!
Oväder var det dagen vi landade i Turkiet också. Ett rejält åskoväder!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: