Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Vecka i viloläge...

Ja, mina vänner.
Denna tid på året (januari- tiden) är tydligen den tid då jag har min årliga förkylning.
Nej, man ska inte säga såna saker som om det är något man tänker räkna med, men jag har stått emot förkylningar heela hösten o vintern - fram tills nu. Då bet den mig.
Redan i torsdags när jag körde två zumba - pass (ett ordinarie o ett för kommunanställda) så blev jag risig....kämpade på och det gick ju bra.
Sen i fredags var jag ledig, thank God! Höll Olivia hemma från dagis och hon o jag låg o slöade hela dagen. Skönt.
I lördags var jag på kurs, trots att jag inte kände mig bättre - tvärtom hade jag feber också, utöver rejält halsont...Men det funkar ju när man är på kurs eftersom man bara sitter.
I söndags var jag bara hemma och låg o zappade hela dagen. Verkligen från morgon till kväll. Rätt skönt faktiskt. Kunde även börja läsa min nya kurslitteratur, vilket passar bra, då vi nu har en hel del böcker att läsa!
(kursen är till certifierad äktenskapsrådgivare, om ni undrar:)
Idag var Olivia och jag sjuka båda två! Hon kräktes nämligen plötsligt i natt och idag har hon legat i soffan hela dagen med feber o ont i magen. Jag låg skavfötters.
Klippte en kund kl.15 och försökte mentalt ladda för dubbelpass zumba i Harvest Center.
Tog gamla passet, då det är lite lättare. Det funkade bra, men huga vad jag mådde dåligt en stund efter att jag avslutat sista passet!! Urk! Kände mig yr, svimfärdig och illamående med krypkänslor i både armar o ben!
Sebbe var tack o lov med (och goa assistenterna Adele o Josefin var fin hjälp)
Sebbe körde hem, jag stapplade in och kastade mig i soffan med jacka o skor!!
Sen låg jag där i 1,5 timme o bara blundade, somnade lite då och då och bara åt en banan o andades lugnt.....Nu har jag duschat, ätit ett par smörgåsar och nu sitter jag här - i lite bättre skick.
Nej, detta är dårskap; att träna sjuk! Usch och fy!
Man ska vara rädd om sig och framför allt pumpen; hjärtat!
På onsdag skippar jag nog passen i Solna - de får klara sig utan mig.
Kanske är jag redo på torsdag? vi får se.... En dag i taget. Det är min melodi:)
kram! Dags att sova sött!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: