Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Adhd- utredning

Läser om Frank Andersson. Han har nu äntligen fått förståelse för sin personlighet och fått hjälp så att han kan klara av ett liv utan fullständigt kaos; för tre månader sen var utredningen på honom klar och det kunde konstateras att han har ADHD. Nu medicineras han och känner äntligen hur det kan vara att fungera som alla andra!
Vilken lättnad!!
Jag har ju sett rubriker ibland om honom och förstått att han inte har ett lugnt liv, precis....kaos, rent ut sagt och ett sug efter droger; alkohol och annat skit....inga hållbara relationer....osv.
Tydligen led han av torgskräck, okoncentration, känslostormar och annat.
Vill verkligen uppmana dig som känner att ditt liv hela tiden är ett kaos, som gör att du lider och skäms - sök hjälp! Det finns bra utredningar idag och enkel hjälp, som får dig på banan.
Klicka HÄR!
Orsaken till ADHD kan vara flera; 80% är ärftligt, det kan handla om skallskador man haft, förlossningsskada så som syrebrist, alkoholdrickande mamma under graviditeten eller rökande mamma.
Skadan sitter i obalans mellan hjärnans vätskor adrenalin och noradrenalin.
Det är inte ointelligens! Tvärtom faktiskt! Människor med ADHD är intelligenta och dessutom drivna i det de är bra på och gillar och då blir de duktigare än andra på de sakerna!
Medans de kanske struntar totalt i det som inte är intressant för dem - och där blir de förstås helt oansvarstagande.
5% av alla barn har ADHD och de flesta har det även upp i vuxen ålder, trots att diagnosen är färskvara och i vissa fall växer bort.
TEST FÖR BARN PÅ NÄTET: KLICKA HÄR!
KRITERIER FÖR VUXNA MED ADHD: LÄS HÄR!
Här är en kille som har ADHD, och han är ett exempel på vilken härlig
personlighet man kan vara med den diagnosen! Hjärta kombinerat med
full speed! ADHD är som att leva utan broms!
Flera kända personer med ADHD:
Bill GatesRichard Branson,Whoopi GoldbergRobin WilliamsJim CarreyJohn F. KennedyWalt DisneyElvis PresleySteven SpielbergMichael JordanMichael Jackson mfl. Listan kan göras hur lång som helst. Fler kändisar hittar du HÄR.

Det här är ett väldigt vanligt utlåtande av en förälder till ett barn med utredd ADHD:
Att leva som ensamstående mamma med ADHD till en son med samma diagnos gör att vardagen blir en kamp. Min 10-åriga son fick diagnosen ADHD för ett år sedan, och har medicinerats med Ritalin sedan i våras. Under den ettåriga utredningen föll många bitar på plats, allteftersom jag lärde mig mer om symptomen, svårigheterna men även styrkorna. När min son fick sin diagnos förstod jag varför livet sett ut på ett visst sätt även för mig. Polletten föll ner med full styrka när det gick upp för mig att jag även med all sannolikhet har ADHD. Jag är själv under utredning nu, och det positiva med en eventuell diagnos är att man blir kompis med sin identitet. Visst, det är ett handikapp, men det finns så otroligt många styrkor också.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: