Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Varannan cancer?

Jag lärde mig för några år sedan att var tredje person idag kommer någon gång under sin livstid drabbas av cancer. Vad beror detta på? Jaa...mycket handlar om att vi äter så mycket dålig kost. Det mesta handlar om först kost och miljö, sedan arv.
På kursen i måndags när jag tog upp detta så säger en av mina kunniga elever att nu har det ökat ännu mer så nu kommer varannan person under sin livstid att drabbas av cancer...!
Hörrni mina vänner! Behöver vi vara sådana offer för omständigheter? NEJ!
Det är inte bara hurtigt och präktigt att vilja vara en person som lever ett sunt liv, där ren, balanserad kost och mycket motion gäller. Ett liv där vi har lärt oss hantera stressen i vårt samhälle och där lever, på alla sätt, ett liv som bidrar till en bättre värld.
Detta handlar ju om sunt förnuft!
Vill jag leva frisk eller sjuk? Det mesta gällande det kan jag faktiskt välja själv!
Jag tänker inte vara ett offer för omständigheter! Jag tänker leva ett liv som är så friskt som möjligt. Då kan jag också bättre orka hjälpa andra. Jag tänker leva ett liv som gör att jag orkar ta hand om mina barnbarn och barnbarnsbarn!
Jag vill vara en superpigg farmor och mormor som LEKER med barnbarnen - inte sitter i en stol och knappt orkar gå upp...
Vi har självklart inte vetskap om vad livet framöver innebär - MEN - jag kan göra mina dagliga val och gå i rätt riktning i alla fall.
Den möjligheten har vi alla här i västvärlden.
Ett val: konstgjorda sötsaker fulla med färg och andra tillsatser, eller
sötsaker från naturen, fulla med vitaminer, mineraler, antioxidanter och
fibrer?
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: