Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Premiären!

Idag var dagen D. Jag gjorde premiär som föreläsare inom mina ämnen som Stress - och Friskvårdsterapeut.
Ämnet denna föreläsning var "Balans i livet", efter överrenskommelse med kunden.
Jag hade övat minutiöst i ett par veckor innan, senaste veckan ett par, tre gånger per dag. Det skulle sitta som smäck och det tycker jag att det gjorde. Behövde inte manus. Däremot använde jag mig av Keynote (som powerpoint men till Mac) och då har man ju stöd i vad man ska prata om.
Keynote är suveränt , för på laptopen jag hade framför mig, så hade jag på skärmen dels vad åhörarna såg, dels vad som kom nästa "klick" och även tidtagarur, klocka. Dessutom egna anteckningar och kom-ihåg-lappar.
Medan de såg bara själva Keynote-bilderna på stora vita duken.
Suveräna hjälpmedel! (men utan mina tekniska grabbar hemma hade det nog inte funkat så bra).
Jag lät åhörarna skriva ner feed-back efteråt. Det fick jag och även några råd och tips - det tackar jag för!
Nästa föreläsning är på i Harvest Center den 21 november på " Afternoon Tea" för kvinnor. Det är faktiskt samma ämne, även om jag anpassar det till det ställe jag kommer till. Men det innebär att jag redan kan det mesta av föreläsningen bra och behöver alltså inte lägga så många timmar till i att plugga in det.
Efter det hoppas jag på en ny föreläsning i december, som jag fått förfrågan om...jag väntar på besked. Där ska då ämnet vara lite annat. Det skulle vara riktigt kul!
Däremellan vore det ju kul att komma igång med fler klienter att vara personlig rådgivare eller coach åt.
Så välkomna att boka mig!
Ju mer jobb, desto roligare:)
Nu kan jag unna mig och Olivia en ledig dag imorgon - och då åka till något kul ställe, bara hon och jag. Mysigt!
På måndag väntar skolarbetet igen efter en höstlovsvecka. Och det startar med fest igen! Nice!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 syster yster
skriven :

Roligt att det gick bra! (Det trodde jag oxå...) Hoppas att detta är rivstarten på något stort för dig!!! :) Kram!