Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Gemenskap!

Har laddat ner lite bilder från kameran. Är inte så duktig på att fota längre, men nu har jag försökt några gånger.
När jag tittar på bilderna så får jag ett ord inom mig: GEMENSKAP!
Jag talar mycket om att bli självständig som person. Att bygga din självkänsla. Inte bli beroende av andra människor utan lita på dig själv och din förmåga.
Detta är, trot om du vill, grunden till bra och sund gemenskap med andra!
För om du inte har bra självkänsla, tillit till dig själv, så kommer du ha svårt med relationer med andra människor. Då kommer du misstolka dem, undra och oroas över vad de egentligen tycker om dig, lätt känna dig utanför, bli beroende av att de bekräftar dig och kanske bli besviken eller arg över om de INTE bekräftar dig, inte hör av sig och så vidare.
Så vill du ha bra gemenskap med andra, så BYGG DIN SJÄLVKÄNSLA. Se till att genomgå personlig utveckling = lär känna dig själv, hur du fungerar, varför du fungerar som du gör och vad du ska jobba med för att fungera bättre.
Vill du ha gemenskap med andra så behöver du också MASSOR av kärlek, förståelse, överseende, ödmjukhet och en förmåga att sätta andra före dig själv.
Då kommer du bli populär att umgås med - då blir du en sann vän.
Du är som person skapt med enorma förutsättningar och stor kapacitet till god social kompetens! Se till att hitta detta inom dig!
Nu några av mina gemenskaps-bilder jag laddade ner:
Jag och Peter var tillsammans med ungarna på Sverige - Albanien
Ludde och Jenny
Jenny och Philip
Gemenskap i Harvest Centers styrelse i helgen:)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Cicci
skriven :

Väldigt sant!