Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Spring-time!

Nu är våren sannerligen här! Ett av tecknen på det är att jag , som vanligtvis avskyr att springa, plötsligt blir sugen på att börja löpträna!!
Så igår var det dags. Första rundan. Asfalt blir det dock eftersom det är alldeles för blött och lerigt i gräs och skog. Det gick lätt - jag har byggt upp en bra kondition under lång tid med powerpromenader. Så jag sprang en halvtimme och det kändes som om jag kunnat fortsätta länge till. Glad och stolt berättade jag för Peter när jag kom in.

Idag skulle jag då ge mig iväg på andra rundan. Det gick också bra - i ca 35-40 minuter....sen gjorde det ont i benen, i muskelfästen....men då powerpromenerade jag hem sista biten, en halvtimme. Så bra motion blev det ändå. När jag kom hem så berättade jag för Peter hur det gått och han retades för att jag var hade sagt efter första rundan igår hur lätt det var:)
Han om någon vet hur tufft det är att börja springa. Det gör ont. Det är stor skillnad mot promenader.
Men jag gillar lite motstånd, så jag kommer kämpa på. Detta är en bra utveckling rent motionsmässigt för mig. Mera flås och mera muskler! Så nu ska smärtan få ge sig under ett par dagar så kommer jag ta nästa runda om ca tre-fyra dagar.
Jag älskar mer och mer att träna! När man har fått in vanan så kan man inte vara utan.
Så om du finns som bara blir matt över tanken på att börja träna; kom ihåg att det tar 90 dagar att få in en vana - som du sen är så van vid att du gör det per automatik och självklart. Tre månader med andra ord. Så vill du ändra vanor, kostvanor, motionsvanor, sluta med socker i kaffe, sluta röka eller vad som helst  - ge det minst tre månader! Du kommer bli förvånade över resultatet!
Sätt upp mål för dig själv  - och sätt igång att nå dem nu!! Då växer din självkänsla, din glädje och inte minst energi! Och till sommaren känner du dig nöjd och glad över dig själv och vad du kan åstadkomma;)


Löpning är perfekt och även promenader - man behöver bara
ta med sig ett par skor så kan man fortsätta träningen på
semestrar, resor ja, överallt!
Löpträning på band inomhus går givetvis bra, men är inte alls
samma sak som ute i naturen! Själen mår bättre av att andas
ute i vår vackra värld. Har du småbarn? Spring med vagnen!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Hazel
skriven :

Hej Camilla!

Vilken tjej du är! Jag är rätt imponerade med din passion att tränar. Hur orkar du??

Själv har jag ett 2 år gammal pojke, och i augusti ska han få en lilla bro. Jag tränade 3 gånger i veckan innan min första var föd, och har inte riktigt kommit igång sedan. Nu då, efter hans lilla bro har kommit, så ville jag verkligen tränar igen. Att springa med vagnen låtar perfekt för mig (jag sprang ganska mycket innan) och därför undrar jag om du har någon tips på en bra spring vagn? Det blir ingen terränglopp, mer runt parkerna och på gatan dit.

Tack för 'the inspiration boost!'

2 Camilla Strand
skriven :

Hej! Jag har tyvärr ingen kunskap om "löpar-barnvagnar" för jag har inte ägt någon själv.

Men härligt att höra att någon minsann inte ska låta bli löpningen bara för att man får en baby igen - utan ska springa med vagn istället! Kör hårt! säger jag bara!! Lycka till!



kram Camilla