Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Bara vara

Sitter här i soffan med Macen i knät. Har matat in Jonathan Thulins senaste skiva i den, som jag njuter av.
(Klippte han idag förresten, innan han stack och hämtade sin söta fru i Stockholm.
Jonathan uppträder ikväll på Hope Nyårsfestival i Harvest Center, Arlandastad. Don´t miss it!!
Nu har han cool frisyr också;)) hihi)
Idag är en dag då jag kan "bara vara". Inga krav, inget bokat. Det är lätt att då, direkt på morgonen, sätta krav på sig själv - en massa måsten som man annars inte hunnit med.
Men det har jag inte gjort. Skönt. Jag har blivit snällare mot mig själv med åren:) Det är bara en av alla bra grejer med att bli äldre.
Det är säkert många (NOT! ) som är nyfikna på hur en "bara vara" - dag ser ut i mitt liv, därför ska jag berätta det;)
1. steg upp 6.45. Tog med en av alla mina lånade bibblan-böcker, telefonen och satte på min gosiga rosa morgonrock och la mig att läsa i soffan under fleecefilten. Mmmmm, min goa egna tidiga morgonstund!
2. Olivia kom strax efter 7, men jag sa att hon skulle gå och sova en stund till, vilket hon gjorde bredvid Peter.
3. Hon kom igen kl. 8 och ville ha frukost. Då steg jag upp från min soffa och gjorde frulle till både henne och mig som jag intog medans jag läste ett par kapitel i andra krönikerboken i Bibeln.
Jag åt naturell yoghurt med lite musli, dadelsirap och en halv apelsin i. Mumma!
4. Peter kom upp och jag bytte om till träningskläder + termobraller, anorak, vantar, mössa, ballykängor, stavar och gick en power-prayer-walk en timme i rask takt.
5. Dags att fylla på igen : en stor kopp te + ett stort glas vatten + två fullkornsfrallor med camebertost och rödlökscumberlandsylt.
6. Olivia och jag rensade hennes lilla soffa där hon har tuschpennor, pärlor och div. pysselböcker. Testade varje tuschpenna, kastade dåliga, vässade alla färgpennor.
7. Hon gjorde små pärlplattefigurer som jag strykte med strykjärnet. Fina!
8. Peter och Olivia gick ut och gjorde snögubbe + snölykta. Jag klippte Jonathan.
9. Jag gjorde lunch till mig peter och olivia. Fullkornspasta med skinksås och köttfärssås. Jag åt mest såser + det sista av broccoligratängen.
10. jag försöker få igång min nya Mp3-spelare som jag fick av Peter i julklapp. Försöker ladda ner musik på den ....utan framgång. Får ta hjälp av sönerna när de dyker upp.
11. och nu sitter jag här! Tänk vad timmarna rullar på fast man inte har något särskilt för sig utan man bara är!!
Men ikväll ska jag gå på första HOPE- mötet i Harvest Center. Jag ska hjälpa till som rådgivare och förebedjare. Även med marknadsföringen för vår bibelskola. Stå i montern. Det blir underbart för allt detta är det roligaste jag vet!!
ps. fick en fråga av en vän som undrade vad man ska bjuda mig på för mat...Vill bara säga till er alla som funderar på att bjuda mig någon gång (jasså inte?? ...jo, men gör det!! hihi)
JAG ÄTER ALLT JAG BLIR BJUDEN PÅ!!  Jag lovar.
Det handlar mycket om att jag tipsar folk om olika dieter eller tips, men själv så är jag inte benhård eftersom jag tränar mycket och dessutom inte har viktproblem. Däremot så reglerar jag på tallriken; inte så stor portion, lite mindre kolhydrater, mera sallad och kött/fisk och sås:)) Dricker vatten. Det har oftast alla i kranen hemma:) ds.
kramelikram alla underbara ljuvliga människor! ni är alla unika på ert egna lilla sätt, vilket jag älskar! Blir aldrig som någon annan!!! puss
Medan jag satt med datorn och skrev här så har Olivia skrivit ord i
sitt lilla block! Hon brås på sin största storebror Sebbe; även han skrev
och läste när han var 4 år:)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Cicci
skriven :

Eller oxå brås hon på sin mamma......gillar att skriva o skriver bra! :)