Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

LÄR DIG STAVA!

Lär dig stava

Thomas Wassberg, Gunde Svan och Per Elofsson har alla tillbringat många timmar gående i skogen med stavar, för att bli världens starkaste skidåkare. Men stavgång är en träningsform som passar alla. Lär dig stava du också!

Ja, tänk att jag som fnissat åt detta med stavgång nu har börjat själv! Jag tyckte  helt enkelt det var onödigt - jag gick ju powerwalk ändå jättefort. Men så fick jag prova på min utbildning och upptäckte hur bra det var!
Man får in en skön rytm, kan ta i ännu  hårdare och ändå hålla balansen och jag upptäckte att jag spände magen hela tiden vilket är gratis magträning också då:)
Att dessutom kombinera en timmes powerwalk med att umgås med Gud är perfekt! Då håller jag mig i trim både fysiskt, psykiskt och andligt!!
Alltså: DAGENS TIPS: POWERWALK EN TIMME/ DAG (med eller utan stavar, helst med) OCH SAMTIDIGT UMGÅS MED GUD = DU MÅR SOM BÄST!!

KRAM TILL ALLA!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: