Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Jag är bra på mycket, speciellt på att vara mig!

Tack för din kommentar Åsa! Vad glad jag blir att några läser och mår bra av det jag skriver:)

Idag är det måndag och jag har varit med min man och grattat Micke Å. som fyllde år idag! GRATTIS MICKE IGEN! Micke är en god och glad man i sina bästa år! En av våra bästa vänner.

Så vad har jag gjort idag? Fortsatt plugga om stress. Vet ni att långvarig stress, oro och ångest kan resultera i kronisk smärta? Jo, för ofta spänner vi muskler i nacke, axlar, rygg när vi känner oss oroliga och stressade och till en början känner vi oss bara spända i kroppen, men om vi inte vilar emellanåt utan bär på dessa känslor så kan det leda till kronisk smärta. Stress är när vi upplever omvärldens eller våra egna krav på oss - och det kan vara positiv stress, men den blir negativ då vi upplever att vi inte lyckas leva upp till kraven.  Motsatsen till stress är vila, gott självförtroende, självkänsla, då jag känner kraven men ändå kan vila i att jag gör mitt bästa och det får duga!
Tänk vad viktigt det är hur vi tänker om oss själva! Att våga säga nej. Att skala bort saker som jag egentligen inte behöver göra. Att prioritera de saker som är viktigast.  Jag köpte några söta pins som jag satte på Olivias jackor för ett tag sen. På den ena står det " jag är bra på mycket, speciellt på att vara mig!"
Tänk att det finns en Gud som skapat oss alla unika! Han har lagt i oss gåvor och personligheter som behövs för varandra.
Dagens tips: Se dig själv i spegeln varje dag och tacka Gud för att du är unik och be Honom använda dig som Han vill.

Ni kommer ihåg att jag söker jobb och just nu är spänningen olidlig!!!!
1. Jag har fått erbjudande om ett jobb som jag måste bestämma mig för imorgon em.
2. Imorgon ska jag på intervju på ett annat intressant jobb.
3. Jag fick ytterligare ett erbjudande om jobb idag av en person jag träffade! Ska få veta mer imorgon!!!

Detta är rena ketchup-effekten! Först händer inget på fyra månader, sen händer allt på en gång!

Kram till alla!


Micke Å. fyllde år idag!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: