Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Trött!

Gäääsp! Sitter här och försöker göra något vettigt.....(blogga:P ) Jag är riktigt trött! Har sovit ett par timmar efter att ha (bett om att få) lagt lillan. Nu har jag faktiskt TVINGAT mig upp från sängen.
Min kropp sa: "- nej, jag vill sova vidare!"
Men jag sa:
"- nej, nu pallrar du dig upp! För om du sover vidare nu, så kan det ju hända att du vaknar 04.00 och är pigg och kan därmed inte somna om." ( detta är ett samtal mellan mitt barnjag och mitt vuxenjag, enligt min kurs. Vi kliver i och ur dessa roller hela livet) (enligt min andliga kurs är det striden mellan mitt kött och min ande) (krångligt, eller?) (äh, det är det inte, bara välj alternativ) (förr sa man att det var ett samtal mellan en liten djävul och en liten ängel på varsin axel....) (det kan man se i gamla Kalle Anka - serier. )

Det är kallt ute nu. Olivia var lycklig för att de hade tagit fram pulkor på dagis. Tänk att det är vinter nu! Kan knappt fatta det, men så otroligt känns det varje år! Det är snart jul!!
Olivia förresten...hon har börjat stava sig till ord. 3½ år och börjar redan med bokstäverna, det är som med Sebbe. Han läste när han var ganska exakt 4½. Då läste han stor rubrik på en dagstidning jag höll i och jag blev alldeles chockad! Nu satt Olivia i baksätet och sa " - B som i Barnkanalen, A som i Apa". Sen höll vi på så där ett tag. Det handlar inte om att vi tragglar med barnen utan att de är genuint intresserade själva. Barn har en sån kapacitet att lära sig nya saker. Forskare säger att man är mycket mer intelligent som barn. Att innan man föds har man typ över 200 i IQ, men att vi sedan blir begränsade i vårt tänkande på grund av föräldrar och andra, så vårt IQ går ner till en rimlig nivå, anpassad för vad man bara behöver här. Jag vet inte, det är teorier som all forskning, men jag vet att barn lär sig mer och fortare än oss äldre.
Nej, nu är jag för seg för att fortsätta skriva...Kram!

 L som i Lyxhustru!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: