Wellness By Camilla

Medelålderns ljuvliga stadie av livslust, erfarenheter, hälsa, resor och relationer. Välkommen!

Är jag perfekt?


( Kommer från Strängnäs där jag träffade mina supergoa studiekamrater! )

Hej alla underbara människor!
Vet ni........jag har nu fått förstå att det finns de som inte vill läsa min blogg för den är så positiv och hurtig. Det finns de som tycker att jag verkar vara perfekt och lever ett perfekt liv. Jag förstår deras känslor. Det är människor som känner sig misslyckade i livet, som är deppiga och har dålig självkänsla. Självklart kan det vara så! Jag lider med dem!
Men jag förklarar nu här för alla som inte förstått:
1.
Jag är lååååångt ifrån perfekt! Jag lever låååångt ifrån ett perfekt liv! Varför? Jo, jag är bara en människa. Jag är inte övernaturlig varelse som fötts här som ett gudaväsen:) Jag är samma skrot och korn som alla andra.
MEN halleluja! Jesus har satt in mig i sitt rike och han har gjort mig till en DROTTNING!! (står i bibeln att vi är kungar och präster. Alltså är vi kvinnor drottningar!) 
Det är grunden och grundbilden jag har av mig själv, inte tack vare mig för något jag gjort eller är, utan tack vare att genom tron på Honom så har HAN gjort detta!! Detta är grunden jag står stadigt på. Vad jag än går igenom så känner jag hur mycket han älskar mig och tror på mig. Hur mycket jag än misslyckas ( och det gör jag! ) så förändras ALDRIG Guds villkorslösa kärlek till mig! Det är gryyyyyymmt fantastiskt! Vem mår inte bra av detta???? Jag ler åt detta underbara varje dag och jag glömmer inte tacka Jesus för det!

2. Jag skriver INTE ALLT om mig själv. Här kan hela världen läsa, varför skulle jag skriva allt? Vem behöver veta allt om mig? Nej, nej, nej!! Vore katastrof, för ju mer man utelämnar sig själv, desto mer sårbar är man för andras ovilja! Detta gäller faktiskt inte bara på internet utan också i vanliga relationer. Alldeles för många berättar för mycket om sig själva för snabbt för alla möjliga! Man måste välja noggrant vilka man litar på, pröva vilka som finns kvar när jag har det tufft, välja någon vän att berätta för. Inga andra behöver veta.
Jag väljer noga vad jag skriver här; positiva saker, uppbyggliga saker som kan inspirera och bygga upp andra. Om du inte vill bli inspirerad eller uppbyggd; läs inte. Valet är ditt. Jag kan inte lyssna på en om 10 tycker detta är kanonbra.

3. Ju mer jag börjar förbättra saker hos mig själv, arbeta med mig själv, sluta ursäkta min lathet och börja göra bra saker, desto mer nöjd och glad blir jag! Desto mer vågar jag, desto bättre självförtroende får jag, men framför allt: desto bättre mår jag OCH alla runt mig! Jag sprider liksom goda vibbar omkring mig! Ler jag mot alla så får jag jättem ånga leenden tillbaka och då sprudlar vi alla av lyckohormoner, dvs endorfiner! För det är precis det som händer; ju mer jag med kroppen visar glädje, desto mer förvandlas min personlighet till det positiva! Det är vetenskapligt bevisat.
Tänk att man fattat detta med djuren: om en hund är deppig så lyfter man huvudet och svansen på den och låter den gå runt så i 10 minuter/ dag och så småningom ändras hundens beteende och den blir glad och positiv lagd!!
Gör samma sak du: sträck på ryggen och le!

Nu ska jag hämta lillan på dagis! Skriver mer sen......ska förresten på fest ikväll så jag snyggar till mig här med olika grejor! Ska bli jättekul! Livet leker, bli inte tråkig utan lek!!!!
kram!

Förberedelser:
Nymålade tånaglar:)        Kaffe med yoghurt-godis!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 samira
skriven :

jag tycker i alla fall om att läsa din blogg!

ibland börjar man fundera och det är bra tycker jag :) uppbyggande, verkligen.

2 camilla
skriven :

Tack gulliga Samira! puss!